Ungjordskreationismens forargelse

Matthæus 11:6 og salig er den, som ikke forarges på mig."

Når man ser på bibelen, så fremgår det så vidt jeg ved, kun en snublesten, og det er evangeliet, at blive forarget på Jesus.

Bibelen nævner intet om forargelse på grund af hvilket skabelsessyn man har, hvilket måske kan sammenlignes med ordene "en dåb, en tro", som jo heller ikke direkte giver et klart svar på hvilke i sig selv, men selv det kan vi mennesker jo finde ud af at skændes om.

Hvad er grunden til at vi skændes? at vi alle vil have ret, men der er bare kun en der har ret, og det er Gud.

Men hvad er problemet med at nogle ikke troende bliver forarget (går fortabt, hvad der faktisk er nogle der gør fordi de trro at man skal tro på en ung jord) pga specielle bibelsyn om skabelsen? Problemet er, at det er en menneskelig snublesten, en Gud ikke har lagt der, og man kan jo måske tænke, "måske heller ikke fundet på" i sit udgangspunkt?

Alt hvad der skiller udover evangeliet imellem ikke troende og Gud, er ikke fra Gud, især ikke når et bestemt skabelsessyn bliver gjort til det mest rettroende og en uadskillelig del af kristendommen.

D.v.s. hvis man siger: "hvis du vil være kristen, så må du også tro på dette", så skaber man en snublesten, ikke gjort af Gud, men af mennesker.

Hvis man absolut vil tro på ungjordskreationisme, så må opfordringen lyude på, at det ikke bliver gjort til essensen af kristendom, men mere til den udlægning man selv hælder til pga forskellige årsager, så man derved ikke skaber en snublesten.






Hvad er gap teorien ?

Hvad mener jeg med skabelse ?


Ny artikel

Jorden, og ikke livet er gammelt, læs om hvad bibelen siger om jordens alder. Læs mere

Ny artikel

En fortsættelse af min påstand, at der er sket en katastrofe efter vers 1. Denne gang med en lille skitsering af at forståelsen går længere tilbage end som så. Læs mere

Nyt design

Det er med stor glæde at jeg kan fremvise den nye side. Jeg går fra at have links, til at have artikler, for at gøre siden mere personlig.